Thursday 7 September 2017

Films



Do you often watch movies?
映画をよく見ますか?

What kind of films do you like?
どんな種類の映画が好きですか?

Which do you like better Japanese movies or American ones?
日本の映画と アメリカの映画とどちらが好きですか?

Have you (ever) watched Titanic?
タイタニックを見たことがありますか?

When did you go to the cinema last time?
最後に映画館に行ったのはいつですか?


What is the question?

__________________?
The last movie I saw at the cinema was La La Land. 

__________________?
Not so much, I prefer to read books
 
__________________?
No, I haven't seen all the Harry Potter movies, but I have read all the books.
 
__________________?
I recommend Movix, because it is modern and centrally located.

 __________________?
I like films with deep stories and great cinematography. 


宿題:


  1. Which does John prefer, to watch movies or to read books? 
  2. Which movie does he really like?
  3. What kind of books does he like to read?
  4. What book is he reading now?
  5. Does he want to see the movie version of that book?

英語の単語「POLYGLOT」を知っている?意味はたくさんの外国語が出来る人。もし外国語を勉強したら、単語を学ぶのはすごく大切だが、覚えにくいでしょう。もし新しい単語を話せたら、ほとんどの人はその言葉を覚えていると信じている。でも「POLYGLOT」の考え方はもしその言葉を聞いて、意味が分かったら、その言葉を覚えている。僕の意見ではその考え方は素晴らしくて自然の事。一歳ぐらいから赤ちゃんはちょっとだけ単語を話す。でも聞く時たくさんの言葉の意味を知っている。赤ちゃんは同じ言葉をよく聞いた後、突然その言葉を話す。だから、僕の意見ではもし新し単語を覚えたかったら、その言葉をよく聞いた方がいい。

 たくさんの日本人は真面目に英語を勉強するが、英語を話すチャンスの時、英語を言わない。話したいけど、早くいろいろな言い訳を考える。例えば...「私の文法が変」、「私の質問はあまり良くない」とか「発音は自信がない」。最近アメリカの作家、MEL ROBINSの本、五秒ルールを読んだ。もし何かがしたいチャンスが来て、でも自信がなかったら、心の中で五から一までをカウントダウンして、その事を早くした方がいい。カウントダウンの中で言い訳が出来ない。すごくいい心理的なトリック。だから、もし英語を話すチャンスが来たら、あなたの心の中で、五、四、三、二、一をカウントダウンして、英語を話す。英語を頑張れ。僕は日本語を頑張ります。

 



No comments:

Post a Comment